Persoonlijk advies

Nadat U Uw woning heeft aangemeld bij ons, maken we graag een persoonlijke afspraak. Omdat de verhuur van een woning maatwerk betreft, bespreken we dit graag met U op locatie. Zo kunnen wij Uw woning direct zien en inspelen op Uw persoonlijke situatie en U tegelijk voorzien van advies.

Tijdens deze intake afspraak geven we een persoonlijk verhuuradvies en zullen vele vragen beantwoord worden:
– wat is de reden van verhuur? Gaat U op reis of voor werk naar het buitenland? Of bent U een belegger?
– voor hoe lang wilt U gaan verhuren?
– wilt U gemeubileerd of ongemeubileerd gaan verhuren?
– valt Uw woning wel in de vrije sector?
– heeft U al een energielabel?
– welke huurprijs is marktconform?

Tevens stellen wij in overleg met U een huurdersprofiel op. Welke huurder past het beste bij Uw woning? Hier bespreken we of U eventueel huisdieren toe laat in de woning. Zo ja, welke huisdieren? Is roken toegestaan in de woning? Wilt U enkel expats in de woning? Is de woning kindvriendelijk? etc. etc. Zo komen we tot het perfecte huurdersprofiel voor Uw woning en kunnen we een goede pre-screening doen van de kandidaat-huurders.

Online aanmelding

Zodra wij de opdracht hebben om als verhuurmakelaar aan de slag te gaan verzorgen wij een mooie woningpresentatie. Een goede omschrijving van de woning en mooie foto’s. De woning wordt daarna direct breed uitgezet. Zo komt Uw woning breed onder de aandacht bij alle makelaars en bemiddelingsbureaus waar we mee samenwerken.

Daarnaast wordt Uw woning ook direct aangemeld op alle grote en belangrijke woonportals, waaronder Pararius, Funda, Xpatrentals en nog vele andere. Twintig woonportals in totaal. U ziet; direct onder een brede aandacht.

Benodigde documenten

De documenten die wij nodig hebben om Uw woning in ons bestand op te nemen zijn als volgt:

  • Kopie eigendomsbewijs
  • Kopie legitimatiebewijs
  • Ondertekend formulier “Opdracht tot Dienstverlening”
De bezichtigingen

De woning is breed uitgezet en staat nu vol in de aandacht. Nu is het slechts een kwestie van tijd voordat de eerste bezichtigingen zullen beginnen. We inventariseren alle geïnteresseerde kandidaten en doen dan een pre-screening om te kijken of hier geschikte matches tussen zitten. We zullen alle bezichtigingen met deze geschikte matches coördineren. Na de bezichtigingen zullen wij U voorzien van feedback. Zo weet U altijd wat er gaande is.

De onderhandelingen

We zijn nu daar gekomen dat een bezichtiging heeft geleid tot interesse van een kandidaat-huurder. Zij komen met een voorstel; de huurprijs, de hoogte van de waarborgsom, de ingangsdatum en ook de lengte van het huurcontract zal allemaal besproken worden. Tevens vragen wij de kandidaat-huurder ook om enkele documenten aan te leveren (legitimatie bewijs en inkomensgegevens).

Het voorstel zal in overleg met U worden besproken. Wij treden op voor U, als onze opdrachtgever, en zullen daarom een zo goed mogelijke deal voor U trachten te bereiken.

Contract ondertekening en sleuteloverdracht

Het voorstel is nu akkoord door beide partijen akkoord bevonden. We gaan de huurovereenkomst opstellen en sturen U deze per email toe. Zodra U tevreden bent met het huurcontract maken we een afspraak ter ondertekening ervan.

Hierna zullen we Uw nieuwe huurder vragen om een volledige betaling van de overeengekomen huurprijs en waarborgsom. Dit bedrag dient VOOR de ingangsdatum van het huurcontract op onze rekening bijgeschreven te zijn, alvorens we overgaan tot de sleuteloverdracht.

Na de betaling plannen we een afspraak op locatie in voor de inspectie en sleuteloverdracht. Tijdens deze inspectie controleren wij de inventarislijst (indien van toepassing) en stellen we een inspectierapport op. In het inspectierapport wordt de huidige staat van de gehuurde woning beschreven (en gedocumenteerd met foto’s). Nu kunnen we overgaan tot de sleuteloverdracht.

GEFELICITEERD MET DE VERHUUR VAN UW WONING!

Wat zijn de kosten?

Uw woning is nu verhuurd en nu is het tijd om de balans op te maken.
De door ons in rekening te brengen courtage wordt in mindering gebracht op de door ons ontvangen huur en waarborgsom. Het restant wordt na de sleuteloverdracht direct op Uw rekening gestort.

Onze courtage bedraagt 8% (exclusief 21% BTW) over de te verhuren maanden, met een maximaal van 12 maanden. Wordt de woning voor een kortere periode verhuurd, dan wordt dit naar rato verrekend met de volgende verhuurperiode. Dit alles is op basis van no cure, no pay. Verhuren wij de woning niet, dan berekenen we ook niets aan U door. Wel zo eerlijk!

Full service

Uw huurder is nu inmiddels ingetrokken in zijn nieuwe woning en alles loopt voorspoedig. Wij zorgen er o.a. voor dat energie-, TV/internet contracten worden overgezet op naam van de huurders. Zo loopt U geen enkel risico. Tevens blijven wij tijdens de gehele huurperiode in een adviserende rol.

Wenst U echter een meer betrokken rol van ons, dan kunt U er ook voor kiezen om Uw woning in beheer te geven.