Onze werkwijze

Wij werken met een inschrijving voor al onze klanten, deze is geheel kosteloos. Na inschrijving gaan we direct op zoek naar geschikte woningen binnen Uw zoekcriteria. Door ons brede netwerk kunnen wij de gehele woonmarkt overzien en we vinden ook vaak woningen die zelfs online nog niet zichtbaar zijn. Zoekopdrachten in de regio Amsterdam kunnen wij helpen met een vanaf budget van  € 1300,- exclusief per maand. In de regio Zaanstad is dit met een vanaf budget van € 1000,- exclusief per maand.

Het totale aanbod van woningen bestaat uit een gevarieerd aanbod van appartementen, vrijstaande woningen, grachtenpanden, villa’s, flats etc. in diverse prijscategorieën (vanaf € 1300,-) en zijn beschikbaar voor verschillende huurperiodes. Voor al deze huurders kunnen wij dus altijd wel passend woningaanbod vinden.

Nadat wij samen met U Uw zoekcriteria hebben besproken, zullen wij U automatisch op de hoogte houden van passend woningaanbod. Dit zal veelal geschieden per email.

Housing tour

Nu wij bekend zijn met Uw zoekcriteria en al reeds wat woningen hebben gevonden en voorgesteld is het nu tijd geworden om te gaan bezichtigen. Uiteraard afhankelijk van Uw criteria plannen wij altijd het liefst een “housing tour” in. Indien gewenst kunnen wij U met de auto ophalen van Uw hotel of kantoor en rijden we een rondje door Amsterdam. We laten dan zoveel mogelijk de door U geselecteerde woningen te laten zien. Wij stoppen pas als Uw perfecte woning gevonden is. Dus een 2e of 3e “housing tour” behoort gewoon tot de mogelijkheden. No questions asked! 😉 Tevens is dit ook een mooie manier om alvast een klein beetje aan de stad te wennen.

De onderhandelingen

Het moment is daar: U heeft U droomwoning gezien. U beslist met Uw hart en wilt de woning koste wat het kost graag aanhuren. Maar wij denken mee met ons verstand en laten ons niet leiden door emoties. We gaan een voorstel uitbrengen. De hoogte van het voorstel is afhankelijk van o.a. de ingangsdatum van het huurcontract, de lengte van het huurcontract, de hoogte van de waarborgsom en natuurlijk de maandelijkse huurprijs.

U bent onze opdrachtgever en daarom treden wij op namens U en alleen namens U! We zullen dan ook een zo best mogelijke deal voor U realiseren. We bespreken samen een plan van aanpak en gaan de verhuurder ervan overtuigen dat U de best mogelijke huurder bent. Dit doen wij door een goed achtergrond profiel, aangevuld met het benodigde papierwerk, door te sturen en te bespreken met de verhuurder van de woning. Het voorstel is nu uitgebracht.

Benodigde documenten

De documenten die wij hiervoor nodig hebben is afhankelijk van wie het huurcontract op naam krijgt. Wilt U de woning op persoonlijke titel aanhuren of gaat Uw bedrijf het huurcontract aan? Hieronder een overzicht.

Particulier aanhuur:

  • Kopie arbeidscontract of werkgeversverklaring
  • Kopie loonstrook
  • Kopie legitimatie

Bedrijfsmatige aanhuur:

  • Kopie uittreksel Kamer van Koophandel
  • Kopie jaarcijfers
  • Kopie paspoort tekeningsbevoegde (volgens de KvK)
  • Kopie paspoort van de bewoner(s)
Wat zijn de kosten?

Wij hebben de woning nu voor U aangehuurd en Uw avontuur in de nieuwe stad kan dan eindelijk gaan beginnen. Maar eerst nog een overzicht van de kosten. Het e.e.a. is afhankelijk van de onderhandelingen, daarom kan de waarborgsom dus verschillen. Dit is afhankelijk van de zekerheden die U als huurder kunt stellen en afhankelijk van de verhuurder van de woning. De agency fee is weer afhankelijk van de huurtermijn. Hieronder een overzicht.

Eenmalige kosten bij aanvang huurperiode:

  • Eerste maand huur
  • Waarborgsom (veelal 2 maanden)

Agency fee:

  • 1 maandhuur (+21% BTW), bij huurperiodes vanaf 3 maanden en langer
  • halve maandhuur (+21% BTW), bij huurperiodes tot max. 3 maanden
Contract ondertekening en sleuteloverdracht

De huurovereenkomst is opgesteld en wij sturen U deze per email toe. Wij controleren het huurcontract en laten het aanpassen daar waar nodig is. Zodra U tevreden bent met het huurcontract maken we een afspraak ter ondertekening ervan. Hierna is het zaak om de volledige betaling (eerste maand huur, waarborgsom en agency-fee) tijdig te betalen. Als dit allemaal gereed is maken we een afspraak op locatie voor de sleuteloverdracht. Tijdens deze inspectie controleren wij de inventarislijst (indien van toepassing) en stellen we een inspectierapport op. In het inspectierapport wordt de huidige staat van de gehuurde woning beschreven (en gedocumenteerd met foto’s). Zo bent U er zeker van dat U aan het einde van de huurtermijn de waarborgsom weer netjes terugkrijgt. Nu kunnen we overgaan tot de sleuteloverdracht.

GEFELICITEERD MET UW NIEUWE WONING!

Extra (kosteloze) services

U bent inmiddels ingetrokken in Uw nieuwe woning en bent al aardig aan het settelen in de nieuwe stad. Echter zijn er nog een aantal zaken die geregeld dienen te worden voor een zorgeloze huurperiode. Om dit allemaal zo soepel mogelijk te laten lopen, kunnen wij U dit vrijblijvend uit handen nemen. Aan deze extra services zijn geen extra kosten verbonden. Van het aanmelden voor een energiecontract tot het openen van een bankrekening en een cursus Nederlands. Bij ons kunt U daarvoor terecht. Ga snel naar het volledige overzicht van de extra services die we onze huurders bieden.